Plażówka w Ursusie – bar plażowy z fantastycznym placem zabaw dla dzieci

Lato nas nie opuszcza więc chętnie spędzamy wolny czas na zewnątrz. W Warszawie powstaje coraz więcej lokali, które prześcigają się w ciekawych  pomysłach na swój biznes celem przyciągnięcia jak najwięcej warszawiaków. Jednym z takich nietypowych miejsc, które chcielibyśmy dzisiaj opisać jest Plażówka w Ursusie – restauracja przyjazna dzieciom. Jest to kolejny lokal z naszego cyklu restauracji z ogródkiem dla dzieci. Wcześniej opisywaliśmy już klubokawiarnię Grunt i Woda, o której więcej przeczytacie tutaj.

Nietypowy bar plażowy

A co w nim takiego nietypowego? Pewnie zastanawiacie się dlaczego to miejsce jest takie unikatowe, przecież w stolicy pełno jest plażowych lokali. Otóż, Plażówkę wyróżnia przede wszystkim jej lokalizacja. Jak myślimy o barze z plażą w Warszawie, to od razu przychodzą nam do głowy miejsca położone po obu stronach Wisły. Jednak ta klubokawiarnia z olbrzymią plażą znajduje się z dala od miejskiego zgiełku, bo umiejscowiona jest w Ursusie. Mimo, iż położona jest ona poza ścisłym centrum stolicy, nie brakuje tutaj klientów. Powstała z myślą o lokalnej społeczności, której brakowało takiego miejsca, a na plażę do centrum Warszawy nie zawsze mogli się wybrać. Ten ciekawie położony bar powstał na dawnym polu kalafiorów, pomiędzy akustycznymi ekranami a blokowiskiem.  Aby stworzyć takie wspaniałe miejsce wysypano tutaj ponad 400 ton piachu. W ciągu dnia jest restauracją przyjazną dzieciom, a wieczorem zamienia się w klubokawiarnię dla dorosłych. Przez całe lato organizowane są tutaj cykliczne imprezy plenerowe, które przyciągają tłumy warszawiaków.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-14

Restauracja przyjazna dzieciom

W ciepłe dni, my rodzice, poszukujemy miejsc, w których moglibyśmy się zrelaksować czy spotkać ze znajomymi w celu nadrobienia zaległości towarzyskich. Niestety, nie wszyscy z nas mogą sobie pozwolić na to, by zostawić swoje maluchy z dziadkami lub opiekunkami i wyjść w towarzystwie samych dorosłych. Dlatego też często poszukujemy miejsc na rodzinne wyjścia, takich jak Plażówka, gdzie dla najmniejszych gości przewidzianych jest wiele atrakcji w postaci placu zabaw lub innych uciech.

Nie znamy dziecka, które nie lubi bawić się w piachu, a w tej klubokawiarni jest go pod dostatkiem. Do dyspozycji maluchów jest również drewniany plac zabaw zrobiony w stylu marynarsko-pirackim. W pierwszej kolejności uwagę dzieci przykuwa niebieski domek z białymi okiennicami.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-06

Jednak gdy minie już pierwsza fascynacja tą budowlą, dostrzegają kolejne ciekawe obiekty, takie jak okręty pirackie czy mostek kapitański, do którego dołączona jest zjeżdżalnia. Fani motoryzacji będą zachwyceni jeepem zbudowanym z opon i desek. Nie zabrakło tutaj również huśtawek, które są stałym elementem każdego placu zabaw. A gdyby któregoś malucha nadal rozpierała energia, to może ją spożytkować na trampolinach, które rozłożone są pomiędzy leżakami na całej przestrzeni klubokawiarni.

Dzięki tak różnorodnym atrakcjom dla dzieci, rodzice w spokoju mogą się zrelaksować na leżaczku lub pogrążyć się w długich dyskusjach z przyjaciółmi.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-15

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-10

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-11

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-13

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-05

Miejsce sportów letnich

Plażówka to nie tylko restauracja przyjazna dzieciom, ale również sportom letnim. To właśnie tutaj możemy ze znajomymi rozegrać mecz w siatkówkę plażową lub stawiać pierwsze kroki w skimboardingu. A gdy tor nie jest używany przez sportowców, to chętnie korzystają z niego dzieci, które uwielbiają taplać się w wodzie. Ach te dziecięce fascynacje. Czasami żałujemy, że nie możemy być tacy beztroscy jak one.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-21

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-04

Wieczorna strefa rozrywki

Jak większość barów plażowych, tak i tutaj, nie brakuje wydarzeń plenerowych, z których w te letnie dni chętnie korzystają warszawiacy. W środy na specjalnie przygotowanej scenie organizowane są stand-upy, a w wieczorne weekendy wyświetlane są filmy w ramach kina w plenerze. Program rozrywek na bieżąco można śledzić na fanpage’u klubokawiarni.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-16

Gastronomia

W Plażówce nie zabrakło również części gastronomicznej. W ciągu dnia chętnie ugasimy nasze pragnienie mrożoną lemoniadą, a wieczorem czymś mocniejszym. Dodatkowo w niektóre dni tygodnia organizowane są promocje na alkohole. I tak na przykład w poniedziałki promowane jest piwo, a każdy wtorek jest dniem prosecco.

Oprócz baru z napojami, można tutaj coś przekąsić. W związku z tym, że członkiem naszego zespołu jest młody człowiek, to w lokalu określanym jako restauracja przyjazna dzieciom, zwracamy szczególną uwagę na to, co i jak jest podawane naszemu maluchowi. Czasami może jesteśmy na tym punkcie za bardzo przewrażliwieni, jednak polecając tego typu miejsca innym rodzicom staramy się jak najbardziej obiektywnie przybliżyć im rzeczywistość. I niestety tutejsza kuchnia nie rzuciła nas na kolana. Lista dań nie jest długa, ale to nie stanowiło problemu. Wybierając się do Plażówki mieliśmy ochotę zamówić pizzę, zachęceni wpisami na ich fanpage’u. Jednak pech chciał, że tego dnia, w którym odwiedziliśmy klubokawiarnię, była jakaś dłuższa przerwa techniczna i piec do pizzy rozpalany był dopiero wieczorem. W związku z tym, dla naszego malca zamówiliśmy naleśniki z owocami. I tutaj było małe rozczarowanie, zarówno ze względu na jakość ciasta naleśnikowego,  jak i ich podanie.

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-23

restauracja-przyjazna-dzieciom-warszawa-22

Podsumowując nasz pobyt w Plażówce, pomimo kilku małych niedociągnięć, miejsce to bardzo nas urzekło. Spędziliśmy tutaj cudowne chwile. Na moment zapomnieliśmy, że jesteśmy w  Warszawie i oderwaliśmy się od naszej przyziemnej rzeczywistości. Miło było zanurzyć stopy w ciepłym piasku i beztrosko poleniuchować na leżakach. Poczuliśmy się jak na wakacjach.

Jest to super miejscówka na pogaduchy z przyjaciółką przy kawie i maluchami lub nawet na popołudniowe spotkanie w większym gronie dzieciatych znajomych. Panujący tutaj spokój rekompensuje kulinarne niedoskonałości tego lokalu. Miejsce to uznajemy za przyjazne dzieciom przede wszystkim ze względu na jego fantastyczny plac zabaw. Ponadto, jest to też bardzo dobry punkt, z którego można obserwować lądujące samoloty. Na pewno każdy maluch zainteresuje się tymi olbrzymimi maszynami, chociażby na chwilę. Dodatkowym autem Plażówki jest możliwość zaparkowania auta tuż przed samym wejściem do klubokawiarni. Jest to bardzo istotna kwestia szczególnie dla rodzin z dziećmi, które nie mieszkają w sąsiedztwie.

Minusem tego typu lokali, a dotyczy to większości barów plażowych, jest brak w pełni funkcjonującej toalety. W przypadku tego miejsca jest podobnie. Do dyspozycji gości jest kilka toi toi oraz zewnętrzny kran. Niestety nigdzie nie zauważyliśmy przewijaka dla najmłodszych. Jednak ze względu na charakter tego lokalu, brak przewijaka nie powinien stanowić większego problemu, gdyż przy słonecznej pogodzie do tego typu czynności można wykorzystać dostępny leżak lub ewentualnie własny koc, który bez problemu można rozłożyć na piasku.

Jeśli zaś chodzi o to nieszczęsne jedzenie, to wybierając się do tego miejsca, na wszelki wypadek proponujemy zabrać dla dzieci jakąś przekąskę z domu. Chyba, że pizza, której nie było nam dane spróbować, okaże się strzałem w dziesiątkę i zrekompensuje dotychczasowe negatywne wrażenia kulinarne. Na pewno wrócimy tutaj ponownie, chociażby dlatego, aby spróbować jeszcze tego włoskiego specjału.

Adres Plażówki: ul. Dzieci Warszawy 24, 02-495 Warszawa

Jeśli spodobał Ci się nasz post i chcesz być na bieżąco informowany o tego  typu miejscach polub nasz fanpage

31 komentarzy Dodaj swoje
  1. Przekonuje mnie „wieczna strefa rozrywki”, choć do tej miejscowości trochę nam nie po drodze. Nie skreślam jej jednak, może kiedyś wybierzemy się tam na mały urlop 😉

2. Przyznam szczerze, że nie bardzo mnie to miejsce zachwyca. Woda, też nie wygląda na czystą. Raczej z rodziną bym się tam nie wybrała, niestety.

1. Szanujemy Twoje zdanie :). Każdy ma prawo wyboru i sam decyduje, gdzie i co chce robić ze swoją rodziną. My opisujemy te miejsca, które naszym zdaniem mogą zaciekawić rodziny z dziećmi 🙂

3. Jeżeli można gdzieś super spędzić wolny czas z mężem i dzieciakami to ja bardzo chętnie 🙂 jestem na tak 🙂 pozdrawiam 🙂

4. Super miejsce i sam pomysł miejskich plaż nad Wisłą bardzo mi się podoba. W Poznaniu, nad naszą Wartą, mamy w tym temacie jeszcze trochę do nadrobienia. 🙂

1. To nas cieszy, że w innych miastach również pojawiają się podobne miejsca. Inaczej ciężko byłoby przetrwać upalne lato w mieście z dala od wody 🙂

5. Wyglada bardzo fajnie. Coraz częściej pojawiają się restauracje imitujące plażę z leżakami. Super sprawa zwłaszcza w miastach daleko od morza 🙂

6. Świetne miejsce, w ktorym jestem częstym gościem – ale tylko z własnym jedzeniem dla dziecka (mimo, że jest zakaz przynoszenia swojego prowiantu, jednak na miejscu nie ma w czym wybierać). Czuję się tam zawsze jak na wakacjach, a dziecko przeszczęśliwe.

7. Brzmi jak miejsce, które chętnie bym odwiedziła, gdybym miała dzieci. Chętniej je jednak odwiedzę wieczorem, kiedy to będzie jakaś plażoimpreza 😉

1. Plusem tego miejsca jest to, że jest nie tylko dla rodzin z dziećmi, ale dla wszystkich 🙂 Każdy znajdzie tam coś fajnego dla siebie 🙂